Over Berry

Ik ben Berber, maar ze noemen met ook wel Berry Awesome. Oprichter van mijn gelijknamige bedrijf. Vroeger geloofde ik namelijk niet dat ik awesome was, waardoor ik jarenlang depressief was. Tijdens mijn studie leerde ik hoe ik de combinatie van mijn creativiteit en analytisch vermogen volop kon benutten: door bedrijven te helpen met het maken van waardevolle producten en services. Na een aantal jaar als online analist te hebben gewerkt, was het dan ook vrij logisch: ik moest terug naar de kern. Naar waar ik écht van aan ga. Mensen helpen met hun ideeën.

Ik ben een enneagram type 2, een helper. Dat zie je ook in mijn aanpak: ik wil je écht helpen. Laat mij toe, dan maken wij samen awesome.

Let’s freaking do it.

X Berry

Berber Bijlsma

Berry in vier woorden

Gedreven

Toegewijd en daadkrachtig om grootste dingen te doen.

Empathisch

Ik leef mij in om vanuit verschillende perspectieven naar een situatie te kijken.

Bedachtzaam

Mijn keuzes zijn doordacht en weloverwogen.

Sprankelend

Door mijn enthousiasme en speelse karakter probeer ik er altijd een feestje van te maken.

Het ontstaan

Ik was dertien toen ik richting zocht in het leven en het niet kon vinden. Het voelde alsof ik op een boot zat waarbij ik constant mee ging met de wind, soms zelfs rondjes draaiend om mijn eigen as. In die tijd werd ik depressief. Want wat voor zin heeft leven als ik niks bijdraag aan de wereld? Wie ben ik als ik nergens voor sta en altijd mee ga met de wind? Wie ben ik überhaupt? Voeg ik iets toe aan deze wereld?

Dat duurde jaren. Totdat ik besefte dat ik op mijn eigen schip zit, het roer in eigen handen mag nemen, de zeilen zo mag zetten als ik dat wil en mijn eigen koers mag bepalen. Ik ging anders naar mezelf en de wereld kijken. Het roer ging om. Van neerslachtig naar positief, van passief naar proactief en van grijze muis naar enthousiasteling: ik maakte zelf het verschil. 

En toch bleef het knagen. Dus dook ik in persoonlijke ontwikkeling, leerde ik mezelf beter kennen en leerde ik wat werkte. Maar voor mij bleef de kern, hoe benut ik mijn potentie, een zoektocht. Op een heus moment zat ik na een rollercoaster in een baan met werkzaamheden die me al jaren niet meer gelukkig maakte. Het voelde als diep onder in een boot aan het werk zijn waarbij bijna niemand me zag en ik nauwelijks verschil maakte. Terwijl ik het liefst boven op het dek over zee wilde uitkijken en de handen uit de mouwen wilde steken. Ik wilde degene zijn die alles overzag en de koers uit mocht stippelen. Dus maakte ik concreet wat ik stiekem, diep van binnen, het allerliefste wilde. Waarin ik het vuur weer voelde en waarin ik mezelf volledig kon inzetten. Ik maakte de opzet van dit bedrijf.

Mijn visie? Bedrijven helpen de awesome versie te worden van zichzelf. Door te leren van mensen, door te kijken naar de buitenwereld, door te onderzoeken waaruit het bedrijf ontstaan is en door de goede ideeën werkelijkheid te maken. Je hoeft het niet alleen te doen, dit is mijn werkveld, mijn passie. En ik gun het jou om jouw bedrijf zijn volle potentie te laten benutten. 

Niet meer doen wat iedereen doet, maar je eigen koers bepalen. Een catamaran zijn in de zee van zeilboten en kruisers. Slag voor slag leren van jezelf, het schip en de zee. Zodat jij van een gemiddeld bedrijf naar een awesome bedrijf gaat. Dat is het waard. 

Let’s create it.

Wat ik terug krijg:

Mijn ervaring

In mijn bedrijf combineer ik wat ik leuk vind met wat ik goed kan: schrijven, maken, strategisch denken, overzicht houden, doelen stellen en analyseren.

Mijn ervaring deed ik op bij:

  • Randstad Groep Nederland, als data analist voor het verbeteren van de online sollicitatie journey’s van de verschillende merken
  • OrangeValley, als data consultant voor onder andere Heineken Experience, SCORE en De Persgroep; en waar ik zelf diensten ontwikkelde als Data-Driven Persona’s en Customer journey analytics
  • CultureBuilders: waar ik hielp met het definiëren van het merk en hielp bij het vergroten hiervan
  • Berry Awesome 1.0: ik was jarenlang dichter. Ik sneldichtte op events, gaf in eigen beheer mijn dichtbundel Alles Mag, Alle Moed uit en werd door &C Talent benoemd tot Talent in de categorie Schrijven.
  • Mooie Boules: als start-up van Aimforthemoon leerde ik in de start-up studio wat innovatie inhoud en hoe je een vernieuwend concept vanuit plezier in de markt zet
  • Mijn master Strategic Product Design aan de TU Delft, waar ik nieuwe diensten ontworp voor onder andere KLM, Peerby en
  • The Happiness Company, als marketing lead, waarbij ik mijn basis legde in persoonlijke ontwikkeling en alle marketing beheerde
  • Mijn bachelor Industrieel Ontwerpen, waar ik leerde altijd vanuit de gebruiker te starten bij het ontwerpproces

Meer inspiratie en een kijkje in mijn leven vind je via mijn Instagram