Over Berry

Ik ben Berber, maar ze noemen met ook wel Berry Awesome. Oprichter van mijn gelijknamige bedrijf. Vroeger geloofde ik namelijk niet dat ik awesome was, waardoor ik jarenlang depressief was. Want wie ben ik als ik niet weet hoe ik waarde toevoeg en waar ik naar toe werk?

Door te onderzoeken wat bij me past, waar ik goed in ben en waar ik aan bij wil dragen voelt dat inmiddels heel anders. Na een aantal jaar werk te hebben gedaan wat van me werd verwacht neem ik inmiddels het heft in eigen hand om meer te gaan doen waar ik écht achter sta: dit!

Ik gun het iedereen om zich zo te voelen, wetende welke richting je op gaat en hoe je daar stap voor stap kan komen. Sterk in het leven te staan door het einddoel in zicht te houden: dan houd niemand je meer tegen.

Let’s freaking do it.

X Berry

Berber Bijlsma

Gedreven

Toegewijd en daadkrachtig om grootste dingen te doen.

Empathisch

Ik leef mij in om vanuit verschillende perspectieven naar een situatie te kijken.

Bedachtzaam

Mijn keuzes zijn doordacht en weloverwogen.

Sprankelend

Mijn enthousiaste en speelse karakter zorgen voor een fijne samenwerking.

Het ontstaan

Ik was dertien toen ik richting zocht in het leven en het niet kon vinden. Het voelde alsof ik op een boot zat waarbij ik constant mee ging met de wind, soms zelfs rondjes draaiend om mijn eigen as. In die tijd werd ik depressief. Want wat voor zin heeft leven als ik niks bijdraag aan de wereld? Wie ben ik als ik nergens voor sta en altijd mee ga met de wind? Wie ben ik überhaupt? 

Dat duurde jaren. Totdat ik besefte dat ik op mijn eigen schip zit, het roer in eigen handen mag nemen, de zeilen zo mag zetten als ik dat wil en mijn eigen koers mag bepalen. Het roer ging om. Van neerslachtig naar positief, van passief naar proactief en van grijze muis naar enthousiasteling: ik maakte zelf het verschil. 

En toch bleef het knagen. Dus dook ik in persoonlijke ontwikkeling, leerde ik mezelf beter kennen en leerde ik wat werkte. Maar altijd bleef de kern, dat waar ik voor leefde, een vaag begrip. Een pad zonder richting. Op een heus moment zat ik na een rollercoaster in een baan met werkzaamheden die me al jaren niet meer gelukkig maakte. Het voelde als diep onder in een boot aan het werk zijn waarbij bijna niemand me zag en ik nauwelijks verschil maakte. Terwijl ik het liefst boven op het dek over zee wilde uitkijken en de handen uit de mouwen wilde steken. Ik wilde degene zijn die alles overzag en de koers uit mocht stippelen. Dus maakte ik concreet wat ik stiekem, diep van binnen, het allerliefste wilde. Geïnspireerd door mijn achtergrond in strategisch design, gemaakt met mijn liefde voor tekst en beeld en mijn kennis van persoonlijke ontwikkeling maakte ik mijn persoonlijke visie concreet en inspirerend. Iets om voor te leven. 

Mijn visie? Bedrijven en mensen helpen de awesome versie van zichzelf te worden. Door eigen regels te bepalen, te kiezen voor wat bij je past en vanuit binnen naar buiten te werken. Als jij niet enthousiast bent over wat je doet, wie wel?

Niet meer op een boot zitten om mee te varen met hoe de wind staat; maar zelf je koers uitstippelen, je plek op de boot bepalen, de touwen aan te trekken, de zeilen te hijsen of zelfs je roer om te gooien. Geen vaag begrip meer maar een helder doel. Niet meer een gemiddeld leven, maar op weg naar een awesome leven. Jouw awesome.

Let’s make it.

Wat ik terug krijg:

Mijn ervaring

In mijn bedrijf combineer ik wat ik leuk vind met wat ik goed kan: schrijven, maken, strategisch denken, overzicht houden, doelen stellen en analyseren.

Mijn ervaring deed ik op bij:

  • Mijn master Strategic Product Design, waar ik projecten deed voor onder andere KLM en Peerby
  • &C, waar ik als &C Talent werd benoemd door Chantal Janzen en een cheque won voor het uitbrengen van mijn dichtbundel
  • Events, waar ik sneldichtte op locatie, zoals bij Old Amsterdam, in het Tropenmuseum en bij ParkSessies Haarlem
  • OrangeValley, als data consultant voor onder andere Heineken Experience en De Persgroep
  • Randstad Groep Nederland, als hoogover data analist voor het bepalen van doelstellingen en het bijhouden daarvan
  • The Happiness Company, als marketing lead, waarbij ik mijn basis legde in persoonlijke ontwikkeling en alle marketing beheerde